Cover van BLUE MOON in 1954 - zonder happy end; zie noot
Cover van BLUE MOON OF KENTUCKY in 1954 - B-kant van That's All Right en de enige song die hij op de Grand Ole' Opry mocht zingen
Cover van GOOD ROCKING TONIGHT in 1954 - volgde de originele Roy Brown-versie eerder dan de hitversie van Wynonie Harris; projecteerde wel als eerste het optimistisch gegeven op zijn toehoorders: "Have YOU heard the news" i.p.v. "I heard the news, there's good rockin' tonight"
Cover van HARBOUR LIGHTS in 1954 - opgenomen tijdens zijn eerste sessie met Scotty & Bill; uitgebracht in '76
Cover van I LOVE YOU BECAUSE in 1954 - geïnspireerd door Eddie Fishers versie; na de vijfde take hiervan begonnen Elvis, Scotty & Bill te rotzooien met That's All Right Mama
Cover van MILK COW BLUES in 1954 - als Milkcow Blues Boogie; komt tekstueel exact overeen met de Johnny Lee Wills-versie, maar kent enkel credits toe aan Kokomo Arnold
Cover van THAT'S ALL RIGHT in 1954 - de clown uithangend als That's All Right Mama, waarna Bill Black mee begon te doen; Sam Phillips herkende hierin de perfecte synthese van R&B, C&W, gospel en pop; twee strofen minder dan Crudup
Cover van SATISFIED in 1954 - lost recording, period; wat hiervan op YouTube staat is een imitatie; 'lost' is een rekbaar begrip in dezen: misschien heeft Sam Phillips, die niet van gospel hield, deze opname moedwillig laten verdwijnen
Cover van JUST BECAUSE in 1954 - op zijn eerste lp; kende dit van The Shelton Brothers (zie ook Aura Lee)
Cover van LOVE MY BABY in 1955 - elementen in Mystery Train
Cover van MYSTERY TRAIN in 1955 - zijn vijfde en laatste Sun-single; volgens Sam Phillips the greatest thing he did on Elvis; was ook het laatste nummer op Sams begrafenis
Cover van WHEN IT RAINS IT POURS in 1955 - als When It Rains It Really Pours voor Sun, maar bleef onuitgegeven tot zijn RCA-lp Elvis For Everyone in '65 (en dan nog overdubd ook); zijn oorspronkelijke versie kwam later uit op Elvis: A Legendary Performer Vol 4
Cover van ARMY BLUE in 1956 - als Love Me Tender N°1 US; nieuwe tekst: Vera Matson; ook Elvis zelf kreeg credits omdat hij deze tune gekozen had uit een voorselectie gemaakt door Vera's echtgenoot Ken Darby
Cover van IDA RED in 1956 - idem; live at the Louisiana Hayride
Cover van MY BABY LEFT ME in 1956 - zelfde intro, label en producer (Steve Sholes) als het origineel; gebruikt vier lijnen uit Crudups You Know That I Love You
Cover van AIN'T THAT GOOD NEWS in 1956 - als I Got A Woman op zijn debuut-lp; kon die R&B-gospel-link best smaken; millionseller
Cover van HOW'S THE WORLD TREATIN' YOU in 1956 - eerste van zeven nummers die hij van Eddy coverde; daar zal de Colonel wel voor iets tussen hebben gezeten
Cover van DREAMING BLUES in 1956 - n°1 US als Heartbreak Hotel; kreeg hier ook co-credits voor; Heartbreak Hotel was speciaal voor hem geschreven door Mae Boren Axton met dankbare hulp van steelgitarist Tommy Durden, die geïntrigeerd was geraakt door een reeks krantenartikels over een artiest die op het slechte pad was geraakt sinds zijn vrouw hem had verlaten, zichzelf al eens spontaan bij de politie had aangegeven voor een serie overvallen en zich daarbij eerder poëtisch had uitgelaten met de woorden I walk a lonely street; in zijn boek geheel opgebouwd rond deze ene song, Walk A Lonely Street (George Smith Publications - 2020), komt de identiteit van die loner naar voren, die uiteindelijk tijdens een hold-up in El Paso, TX door de eigenaar van de liquor store is doodgeschoten; Tommy Durden gaf ook de eerste lijn aan (Well since my baby left me) en Mae Boren Axton kwam op het lumineuze idee een Heartbreak Hotel neer te zetten aan het eind van die lonely street; samen met zijn band The Swingbillys moet Tommy zijn song een aantal keren live hebben gebracht (tot die mannen daar bezwaar tegen maakten) en Elvis zong het voor het eerst live op 9 december 1955, dus kort na de dood van James Dean en de release van Rebel Without A Cause
Cover van APRON STRINGS in 1959 - in Bad Nauheim-medley
Cover van BARCAROLLE in 1960 - in Tonight Is So Right For Love uit de soundtrack bij zijn film G.I. Blues; niet eens als parodie (zie ook: Geschichten aus dem Wienerwald)
Cover van I GOTTA KNOW in 1960 - B-kant van Are You Lonesome To-night
Cover van MILKY WHITE WAY in 1960 - openingsfragment van zijn eerste gospel-lp, met een knipoog naar zijn overleden moeder: "I'm gonna tell my mother Hi-di when I get home..."
Cover van CRYING IN THE CHAPEL in 1960 - n°1 UK in '65; kwam toen pas uit omdat de rechten over dit nummer niet bij Hill & Range zaten en Artie Glenn aanvankelijk niet wilde delen; pas toen Hill & Range de publishing hierover verwierf werd het uitgebracht
Cover van I'M WORKING ON A BUILDING in 1960 - als Working On The Building met The Jordanaires op His Hand In Mine
Cover van PLAISIR D'AMOUR in 1961 - n°1 UK als Can't Help Falling In Love; ook laatste song tijdens zijn allerlaatste optreden, Indianapolis, 26 juni 1977
Cover van SENTIMENTAL ME in 1961 - op Something For Everybody
Cover van TORNA A SORRENTO! in 1961 - n°1 US, UK & B als Surrender; bewerking: Doc Pomus/Mort Shuman
Cover van I'VE BEEN WORKING ON THE RAILROAD in 1963 - in medley met The Yellow Rose Of Texas in film Viva Las Vegas en alleen als The Eyes Of Texas in film The Trouble With Girls ('69)
Cover van IF THE LORD WASN'T WALKING BY MY SIDE in 1967 - met Jake Hess op lp How Great Thou Art; waarna hij uit pure tevredenheid de meditatietuin liet aanleggen op Graceland
Cover van MOONLIGHT IN RIO in 1968 - als Almost In Love op tekst van Randy Starr in film Live A Little, Love A Little en ook op single (met A Little Less Conversation op de B-kant)
Cover van WONDERFUL WORLD in 1968 - in film Live A Little, Love A Little
Cover van TIGER MAN (KING OF THE JUNGLE) in 1968 - NBC-tv-special; verwerkte ook moeiteloos Tiger Man & Mystery Train in een medley in Vegas
Cover van THERE GOES MY EVERYTHING in 1971 - als He Is My Everything op lp He Touched Me; aangepaste gospellyrics door Dallas Frazier zelf; als There Goes My Everything top 10 UK
Cover van YOU GAVE ME A MOUNTAIN in 1972 - toen Priscilla er met de kleine vandoor was en hij voor een berg van problemen kwam te staan waar hij uiteindelijk nooit overheen is gekomen
Cover van DIXIE in 1972 - in An American Trilogy (zie daar)
Cover van STEAMROLLER in 1973 - als Steamroller Blues (live uit Aloha From Hawaii); kende wellicht de Masqueraders versie best, gezien de plaats van opname
Cover van WELCOME TO MY WORLD in 1973 - de song die iedere bezoeker aan Graceland te horen krijgt bij het binnenrijden van de smeedijzeren toegangspoort