Artiest: Fred Astaire
Auteur: Cole Porter
Label: Victor
Jaar: 1932
In Broadway-musical The Gay Divorce met danspartner Claire Luce en op plaat gezet met het orkest van Leo Reisman. Onder druk van censoren die het niet konden hebben dat een echtscheiding leuk kon zijn, werd dat later veranderd in The Gay Divorcee. In de filmversie van '34 zong Fred het opnieuw, maar nu gekoppeld aan Ginger Rogers. Inspiratie voor de onconventionele structuur werd opgedaan tijdens een reis door Marokko (net als bij What Is This Thing Called Love); de exotische melodie in het refrein gaat terug op oriƫntaalse muziek. (zie ook: Begin The Beguine)
Covers:
Comedian Harmonists [ook in het Duits (als Tag und Nacht) en het Frans (Tout le jour, toute la nuit)]
Damia [als Tout le jour, toute la nuit in Franse versie film]
Frank Sinatra [zijn eerste wapenfeit onder eigen naam, kort nadat hij zich had ontdaan van Tommy Dorseys contract (al dan niet met hulp van de onderwereld); was hiermee ook te zien in film Reveille With Beverly, tot groot jolijt van steeds meer vrouwelijke fans]
Cary Grant & Alexis Smith [in film Night And Day]
Mano Negra [beginregels aan het begin van hun grote hit King Kong Five]
Tony Bennett [en in '21 in duet met Lady Gaga]
Patrick Bruel [met Kahimi Kari als Tout le jour, toute la nuit]
Kevin Kline & John Barrowman [in film De-Lovely]
Cole Porter wilde absoluut dat Fred Astaire dit als eerste zou opnemen en hield daarom rekening met diens beperkte stembereik.
Nieuwe suggesties, aanvullingen en/of correcties kunnen steeds per post of via e-mail naar onderstaand adres verzonden worden:
Arnold Rypens
Rozenlaan 65
B-2840 Reet (Rumst)